Czym zajmują się agencje marketingowe?
Agencje marketingowe najogólniej ujmując zajmują się tworzeniem wszelkiego rodzaju kampanii marketingowych oraz kreacją produktów pod kątem marketingowym. Do najważniejszych zadań agencji marketingowych należy projektowanie oraz realizacja kampanii marketingowych. W skład tych projektów wchodzi m.in. dobór odpowiednich kanałów dystrybucji przekazu marketingowego, dobór odpowiedniego przekazu tj.
haseł marketingowych, jak również przygotowanie projektu graficznego kampanii. Oprócz kampanii marketingowych, agencje marketingowe zajmują się także przygotowywaniem pojedynczych reklam produktów. Ponadto coraz większa liczba agencji marketingowych swoje usługi opiera w głównej mierze na marketingu internetowym, w którego skład wchodzi przede wszystkim odpowiednia strona internetowa, obecność w mediach społecznościowych, jak również mailing, czy newsletter.
Każda agencja marketingowa jest inna
Marketing jest niezwykle kreatywną dziedziną, dlatego w branży tej nigdy nie odnajdziemy dwóch podobnych do siebie agencji marketingowych. Wszystko za sprawą ludzi, którzy dla niej pracują.
Jeden temat, czy produkt przez pracowników różnych agencji marketingowych, może zostać odebrany w odmienny sposób. Dużo zależy od tego, do jakiego rodzaju agencji marketingowej się udamy. Jeśli wybierzmy agencję kreatywną, możemy liczyć na doskonały projekt graficzny, jednak nieco mniej kreatywny dobór kanału dystrybucji przekazu. Jeśli nasz projekt powierzymy agencji interaktywnej, możemy liczyć na ciekawy przekaz za pośrednictwem mediów elektronicznych. Z kolei jeśli udamy się do agencji social media, musimy liczyć się z tym, że agencja ta doskonale będzie wiedziała, jak stworzyć kampanię marketingową w mediach społecznościowych, jednak dużo trudniej będzie jej przygotować projekt drukowanych broszur, czy bilboardów.