Jak zostać coachem i dobrze na tym zarabiać?
Czy coaching jest dla każdego? Czy każdy może się tym zająć i po pewnym czasie oferować swoje usługi osobom indywidualnym, a także podmiotom gospodarczym? Okazuje się, że nie jest to wcale takie łatwe. To wszak jasne, że pewne profesje wymagają konkretnych predyspozycji i nie powinno to być dla nikogo problematyczne. Coaching jest zadaniem specyficznym, w przypadku którego ogromne znaczenie ma osobowość trenera. Ten powinien być tak przygotowany, aby móc przekazywać uczestnikom sesji pewne informacje, a jednocześnie motywować ich do działania. Stąd czasami rysuje się dość płynna granica pomiędzy byciem coachem a mówcą motywacyjnym – niektórzy zajmują się jednym i drugim, łącząc obie aktywności. Dobry coach musi być postacią charyzmatyczną. Powinien mieć rozwinięte umiejętności perswazyjne.
Jest wskazane, aby potrafił w sposób jasny i jednoznaczny formułować komunikaty. Możliwości są ogromne. Bardzo istotne jest, by stopniowo budować swoją silną pozycję, co wymaga czasu i wysiłku. Żaden coach, który dziś sporo zarabia, nie dostał swojej pozycji w prezencie. Doświadczenie jest konieczne i warto zacząć je zbierać jak najwcześniej, nie nastawiając się przy tym na „kokosy” od pierwszego dnia aktywności. Co innego po pewnym czasie. Coach musi zbierać kawałki umiejętności, aby móc na nich zarobić Są dostępne szkolenia dla coachów, w trakcie których można poznać odpowiednie techniki.
Choć trzeba też powiedzieć, że doskonale można przyswoić wiele z tego, co mają do zaoferowania trenerzy, obcując bezpośrednio z nimi. Jeśli pracujemy w firmie, która postanowiła zainwestować w coaching, to sesje z udziałem trenera personalnego mogą stanowić znakomity sposób na to, aby podnieść nasze własne umiejętności. To, co zostanie nam w głowie można później wykorzystać, aby we własnym zakresie doskonalić warsztat. Miejmy na uwadze, że każdy coach musiał się swojego zawodu od kogoś nauczyć! Czy każdy coach sporo zarabia? Największe szanse na finansowy sukces mają ci, którzy współpracują z intratnymi klientami. Zlecenia biznesowe, w ramach których zadaniem trenera jest optymalnie przygotować zespół na przykład menadżerski do pracy z ludźmi, zaliczają się do najbardziej dochodowych. Bywa, że osoby indywidualne są gotowe zapłacić trenerowi z renomą naprawdę sporo za to, aby pomógł on w pokonaniu jakiejś słabości czy wykształceniu odpowiednich umiejętności. Należy jednak pamiętać, że takie możliwości nie trafiają się każdemu.